L’hort ecològic

DEL CAMP A LA TAULA

Directament del camp a la taula, sense intermediaris. D’aquesta manera, l’Escola ofereix un producte fresc i de temporada, amb un ferm compromís amb l’entorn social i el medi ambient. L’Escola té un hort que produeix només per a ella. Sabem què mengem, que aquell aliment s’ha gestat prop de l’Escola. Fruites i verdures madurades en el seu medi natural, sense càmeres ni etilè, com n’és el cas dels supermercats.
Les hortalisses provenen de l’hort de la Maria, una pagesa jove que treballa un tros de terra situat a només 2 km de l’Escola. Ella sola sembra, cull i distribueix les fruites i hortalisses; tot produït en un sòl sense pesticides, fungicides ni encerats posteriors, sense trencar l’ecosistema natural de l’indret.

UNA DIETA VARIADA

Al nostre menjador impulsem una dieta variada, mediterrània, amb proteïnes animals però de forma equilibrada. A més a més, hem optat per limitar els fregits i les carns processades a un dia a la setmana, com també ho hem fet amb els làctics. El resultat és un menú equilibrat i gens monòton, amb diversos colors, gustos i textures que fan que l’àpat sigui més atractiu.
Som conscients que el ritme accelerat que vivim dia a dia ens impedeix dedicar més estona a adquirir els aliments curosament i en diversos comerços; és així que a l’Escola vetllem per una alimentació conscientment propera, sana i variada. No utilitzem precuinats, tot el menjar és elaborat a la cuina de l’Escola. En definitiva, l’origen d’aquest nou projecte rau en la responsabilitat per la salut i el creixement dels nens i nenes.
L’hora de dinar també forma part del projecte educatiu de l’Escola Puigcerver, tant el fet que els nens i nenes se serveixin a taula com en escollir l’origen del què mengen. Eduquem perquè aprenguin a menjar d’una manera saludable: som el que mengem.