Dins l’Escola

Una Escola activa

Duem a terme un seguit d’activitats durant el curs per completar tots els nivells educatius: treball cooperatiu, desenvolupament autònom de la personalitat, integració en l’entorn, educació per a la diversitat… Voleu conèixe’n algunes?

EL JOC DE L’OLI A LA MEDITERRÀNIA

El projecte transversal per antonomàsia on prenen part tots els cursos i s’aprèn el procés d’elaboració de l’oli. Des de la plantació a l’estudi de mercat final, passant per la collita i la premsa.

XIULET A CAU D’ORELLA

És la revista de l’Escola. Una publicació en format digital que esdevé un òrgan de participació transversal i reflecteix l’activitat de l’Escola. Els alumnes de 4t d’ESO, en l’optativa de plàstica, formen el consell de redacció de la revista.

L’HORT

A l’hort del pati plantem verdures de temporada seguint el calendari pagès, els encarregats són els alumnes d’Infantil i Primària. Aprenem quines són les tasques en cada època de l’any i tastem les verdures collides i cuites!

AMBIENTS

Conjunt d’activitats diverses, dutes a terme a Educació Infantil i en diferents espais d’aprenentatge on s’hi agrupen alumnes de cursos barrejats per treballar la psicomotricitat, l’experimentació, l’autonomia i la creativitat.

ELS TALLERS

A Primària dediquem una hora setmanal a una roda de tallers d’expressió, experimentació i creativitat (cuina, cistelleria, punt de creu, sardana…).
Més informació sobre educació primària:

TREBALL DE SÍNTESI

A Secundària tenima una activitat obligatòria d’investigació pels tres primers cursos. A 4t hi ha el projecte per preparar-nos pel Treball de Recerca. Més informació sobre Educació Secundària:

ESTADA A L’EMPRESA

Aquesta és una assignatura optativa pels alumnes de 1r de BAT per conèixer el funcionament de l’empresa. Consta de 140 hores i una durada màxima d’abril a juliol. Més informació sobre Batxillerat:

TREBALL DE RECERCA

El treball d’investigació interdisciplinari que es realitza a Batxillerat. Posem a prova els aprenentatges realitzats fins al moment i motivem a aprendre tècniques de recerca i experimentació.

MÉS ACTIVITATS

Festes durant el curs

A més de les activitats que s’expliquen més amunt, també seguim el calendari de festivitats catalanes: la Castanyada, la Setmana de la Ciència, el Concert de Santa Cecília, el cicle de NadalDijous Gras, la Festa Major de l’Escola (cada dos cursos), Sant Jordi i el Dia Mundial de la Poesia.

ENSENYEM A AJUDAR

Activitats solidàries

A l’Escola també participem de diverses iniciatives solidàries d’abast local, nacional i internacional.

La Marató de TV3

L’activitat, organitzada des del Consell de Delegats i la Permanent de Primària i que es fixa en el programa de TV3, consta d’un acte central on ens reunim tota l’Escola, habitualment al pati, on podem fer donacions. Ens apropa al coneixement d’una realitat diferent cada any.

Cros Montse Llaveria

És una activitat que realitzemen record de la professora de l’Escola Montse Llaveria. I ho fem de la manera que a ella li agradava més: fent esport. Aquesta activitat està lligada a la campanya “Kilòmetres de solidaritat” de l’ONG Save the Children.

Recollida de joguines

Anualment participem en la campanya de Reis i promoguda per la Creu Roja que consisteix en recollir joguines per als infants de famílies amb problemes socials o econòmics. Les joguines que nosaltres no utilitzem sempre les podrà gaudir un altre infant.

Recollida d’aliments

Cada any col·laborem amb Càritas en la recollida d’aliments pels volts de Nadal. Hi ha un treballem i una conscienciació sobre els nostres alumnes per tal d’entendre que hi ha persones que tenen mancances i necessitats bàsiques.

School to School

Una col·laboració amb la Fundació Vicente Ferrer d’intervanci de nens i nenes catalans amb infants indis per compartir coneixements i costums. L’aportació és cultural i fa que els infants siguin sensibles a d’altres realitats socials.